Dieta w ciąży

Nie od dziś wiadomo, że to co jemy w znaczący sposób wpływa na nasze zdrowie i samopoczucie. Często spożywane tłuste potrawy powodują nie tylko nadwagę, ale mogą też wywołać problemy z cerą. Odpowiednio zaplanowany jadłospis, który zawiera wszystkie niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania organizmu składniki, to obowiązek każdego, kto chce kompleksowo zadbać o swoje zdrowie.

Kobiety spodziewające się dziecka szczególnie powinny o tym pamiętać, ponieważ muszą zadbać nie tylko o siebie, ale i o swoje nienarodzone potomstwo. Panie spodziewające się dziecka muszą wiedzieć, że nieco zmienia się ich zapotrzebowanie na podstawowe składniki odżywcze. W Internecie i różnego rodzaju poradnikach znaleźć można mnóstwo wskazówek dotyczących produktów zalecanych w ciąży i tych zakazanych, jednak we wszystkim trzeba zachować umiar.

Chociaż warzywa i owoce są bardzo cennym źródłem witamin, niektóre z nich jadane na surowo mogą powodować niestrawność, dlatego lepiej jest je ugotować na parze. Słodycze nie są zakazane całkowicie, bo rozwijający się płód potrzebuje glukozy, ale nie oznacza to, że panie w ciąży mogą bez żadnych ograniczeń zajadać się czekoladą lub ciasteczkami. Warto też wiedzieć, że pewne ważne dla zdrowia mamy i dziecka makroelementy zawarte w produktach żywnościowych, jak np, magnez, są w tej postaci trudno przyswajalne. Dlatego też istotne jest uzupełnianie jego niedoboru za pomocą odpowiednich suplementów diety, jak Magne B6 (https://www.magneb6.pl/dla%20kogo%20magnez/rola-magnezu-w-ciazy) przeznaczonych specjalnie dla kobiet w ciąży.

Comments are closed.